Premiera Sons of the Forest już za nami! Deweloperzy 22 lutego w pierwszą rocznicę udostępnienia gry w wersji Early Access oficjalnie zaprezentowali pełną wersję wyczekiwanej produkcji. Co nowego przygotowali dla fanów? Jakie nowe mechaniki znalazły się w pełnej wersji gry?
Sons of the Forest, następca popularnego horroru
“Synowie lasu” są kontynuacją szalenie popularnego tytułu The Forest, który należy do gatunku survival horror. W grze wcielamy się w rolę agenta specjalnego jednej z korporacji, którego zadaniem jest odnalezienie właściciela firmy i jego rodziny. Jednak w trakcie lotu na wyspę, na której doszło do zaginięcie, helikopter, którym podróżuje bohater zostaje zestrzelony. Okazuje się, że jesteśmy jedyną osobą, która przeżyła katastrofę i musimy zrobić wszystko, żeby przeżyć i odnaleźć zaginioną rodzinę. Jak się z czasem okazuje nie będzie to jednak takie proste, gdyż wyspę zamieszkują agresywnie nastawione kanibale i mutanty.
Wersja 1.0 już dostępna, co nowego dodali do gry deweloperzy?
Od pierwszego wydania gry minął już ponad rok. Przez ten czas pojawiło się mnóstwo aktualizacji, które w mniejszym, lub większym stopniu zmieniły rozgrywkę i fabułę. Na ostatnie tygodnie przed wypuszczeniem pełnej wersji gry, twórcy zdecydowali się nie udostępniać kolejnych update’ów. Skupili się na wprowadzeniu pomysłów, które w znacznej większości podsuwali recenzenci i zwykli gracze, tak aby wypuścić produkt maksymalnie spełniający oczekiwania graczy. Co zatem zostało wprowadzone do gry w dniu oficjalnej premiery?
System chorób
Dotychczas w grze zjadając zgniłe jedzenie, części ciała kanibali, czy pijąc brudną wodę nic specjalnego się nie działo. Ta kwestia drastycznie się zmieniła z najnowszą aktualizacją. Od teraz jeśli zjemy, lub wypijemy coś nieodpowiedniego, to się zatrujemy. Ogranicza to w pewnym stopniu maksymalne zdrowie, a żeby wrócić do pełni sił należy odczekać odpowiednio długo, lub zażyć lekarstwa. Dodaje to nieco realizmu grze i utrudnia dostęp do żywności.
Zmiany w transporcie
Twórcy gry zadbali o to, aby podróżowanie na dalekie odległości na wyspie, która jest wyjątkowo duża, było maksymalnie przyjemne. Lotnia jest od teraz składana i można schować ją do plecaka. W dodatku ułatwiono mechanikę latania, dzięki czemu żaden z graczy nie powinien mieć większych trudności z korzystaniem z tego środka transportu. Ponadto dodano większą liczbę wózków golfowych oraz jednokołowych skuterów, które dodatkowo są oznaczone na mapie, jeśli znajdują się w pobliżu. Zmiana ta w znacznym stopniu eliminuje problem monotonnego przemierzania lasu na dalekie odległości.
Zmieniony system siły
Do tej pory ulepszając poziom siły jedyną zaletą było nieznaczne zwiększenie się ilości punktów zdrowia. Od teraz każdy kolejny poziom dodaje 1% bonusu do zdrowia, zadawanych obrażeń i ścinania drzew. Dodatkowo maksymalny poziom tego wskaźnika został zwiększony z 50 na 100. Z pewnością zachęci to graczy do zwracania większej uwagi na ten parametr, a co za tym idzie, częstszych wypraw do lasu w poszukiwaniu drewna i jego podnoszeniu.
Nerf shotguna
Nie da się ukryć, że shotgun był jedną z najlepszych broni w grze. Wraz z nową aktualizacją obrażenia tej broni obniżyły się znacząco. Dodatkowo walizki z amunicją przestają się odnawiać, a to oznacza przymus znacznego zredukowania korzystania z tej broni. Od teraz walki z mutantami mogą okazać się bardziej wymagające, gdyż w wielu momentach będzie brakowało amunicji na walkę z nimi przy użyciu broni palnej.
Patrolujące helikoptery
Co jakiś czas można usłyszeć i zaobserwować na niebie patrolujące helikoptery. Te krążą wokół gracza przez jakiś czas i odlatują do baz umiejscowionych w górach. Należą one do pewnego szpiega, który ma ścisły związek z fabułą gry.
Jaskinie
Twórcy zdecydowali się dodać 14 nowych jaskiń i piwnic, które tylko czekają na gracza, aby ten je eksplorował. Większość z nich nie jest zbyt dużych rozmiarów, ale można w nich znaleźć przydatne przedmioty, a w niektórych schematy do budowy nowych obiektów. Dodatkowo dotychczasowe jaskinie przeszły pewne zmiany w swojej budowie i wyglądzie. Zmiana zdecydowanie przypadnie do gustu osobom, które duży nacisk kładą na poszukiwanie ukrytych lokacji i zaglądanie pod każdy kamień.
Artefakt
Wraz z nadejściem pełnej wersji gry dodano w pełni działający artefakt. Aby go złożyć konieczne jest znalezienie wszystkich 7. jego elementów oraz ukończenie gry. Ma on niezwykłe właściwości. Korzystając ze znalezionych planów można wykorzystać go do teleportacji w dowolne miejsce na mapie. Dodatkowo potrafi wzmacniać konstrukcje za pomocą Solofitu, a także potrafi odstraszać i przyciągać do siebie kanibale. Dwie ostatnie funkcje doskonale znają osoby, które miały okazję ukończyć pierwszą grę z serii, gdzie artefakt miał dokładnie takie funkcje.
Czat głosowy
Twórcy dodali funkcję korzystania z voice chatu podczas gry. Gracze mogą się w ten sposób komunikować między sobą w trybie multiplayer. Opcja ta w znacznym stopniu podnosi realizm, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę to, że gracze muszą być odpowiednio blisko siebie, aby się usłyszeć. W innym razie konieczne będzie skorzystanie z krótkofalówki, o ile będą miały odpowiednio duży zasięg. Dodatkowo w zależności od lokacji nasz głos jest nieco inny, tak jak ma to miejsce w rzeczywistości.
Zmiana, którą docenią osoby chcące maksymalnie wczuć się w rozgrywkę i poczuć się, jakby to oni byli uwięzieni na wyspie.
Nowe konstrukcje
Premiera Sons of the Forest przyniosła dodanie kilku nowych schematów. Przede wszystkim dodano wiele rodzajów mebli, pułapek i stojak na strzały. Zmiana może nie wpływa w znaczący sposób na rozgrywkę, ale dodaje mnóstwo nowych możliwości na aranżację bazy, czy dodaje możliwość składowania kluczowych przedmiotów.
Zakończenie gry
Gra znajdując się we wczesnym dostępie nie oferowała pełnej fabuły. Całość była bardzo niezrozumiała i posiadaliśmy jedynie szczątkowe informacje na temat, co tak naprawdę wydarzyło się na wyspie. Wraz z wypuszczeniem oficjalnej gry dodano pełną fabułę, która wyjaśnia praktycznie wszystkie wątki, z którymi mamy do czynienia w grze. Dodano nowe zakończenia, a także zwiększono znaczenie Timmy’ego w grze.
Głos postaci w grze
Do tej pory zarówno The Forest, jak i Sons of the Forest nie posiadały ścieżki dźwiękowej postaci. To się całkowicie zmienia wraz z najnowszą aktualizacją do gry. Od teraz postacie związane z fabułą zaczęły mówić, co daje nam o wiele więcej informacji o tym, co się dzieje i pozwoli na łatwiejsze wytłumaczenie graczowi co się właściwie dzieje. Na tę zmianę społeczność czekała bardzo długo i dziwię się, dlaczego deweloperzy dopiero teraz zdecydowali się dodać ten element do rozgrywki.
Podsumowanie
Premiera Sons of the Forest przyniosła wiele kluczowych zmian, które wyniosły rozgrywkę na kolejny poziom. Gra daje znacznie więcej możliwości, niż miało to miejsce dotychczas. Naturalnie, jest jeszcze wiele aspektów, które wymagają poprawy, jednak twórcy gry zapowiedzieli, że dalej będą wypuszczać aktualizacje do swojego dzieła. Będą wprowadzane kolejne zmiany, ulepszenia, a także DLC, a to, co będzie dodawane będzie zależne między innymi od głosów społeczności.
Brak Komentarzy