Już 7 października odbędzie się oficjalna premiera PS5 Pro, na którą z pewnością czeka wiele osób. Nowa konsola będzie usprawniona pod wieloma względami, szczególnie jeśli mówimy o jej podzespołach i jakości grafiki w grach. Mimo że premiera jest za rogiem, to nie możemy zauważyć zbyt wielu wypowiedzi developerów na temat nadchodzącej konsoli Sony. Dotychczas jedynym głównym źródłem opinii były komentarze, które pojawiły się na oficjalnym blogu PlayStation.
Czy PS5 Pro jest faktycznie tak dobre, jak twierdzi developer Martin Griffiths?
Tutaj kluczowe przede wszystkim jest przybliżenie postaci Martina Griffithsa, który obecnie jest developerem popularnej gry No Man’s Sky. Zebrał on już ogromne doświadczenie na rynku gier, będąc odpowiedzialnym za chociażby tworzenie do nich przykładowo silników. Pracował nad wieloma grami takimi jak: wiele starszych części Harry’ego Pottera, Quake III, Need for speed: Shift, Syndicate, Dungeon Keeper 2 czy Shift 2. Niewątpliwie więc ma on wiele do powiedzenia i jego opinia na temat PS5 Pro posiada swoją wagę na rynku. Programista silnika No Man’s Sky na platformie X wyraził swój zachwyt na temat nowej konsoli od Sony.
Ten pięknie zainscenizowany zrzut ekranu jest uczciwym podsumowaniem tego, jak się dzisiaj czuję. Wielu z was zauważyło, że No Man’s Sky jest teraz oznaczone jako tytuł ulepszony na PS5 Pro w sklepie PlayStation – jedyną rzeczą, którą chciałbym powiedzieć, jako programista silnika, który przeszedł przez wszystkie iteracje PlayStation od czasów PS1, jest to, że ta konsola jest absolutnie niesamowita.
Chciałbym dodać, że w tym tygodniu wirtualnie stanąłem w kolejce, aby zamówić swojego PS5 Pro do domu – jest coś naprawdę wyjątkowego w tej podróży od pracy nad prototypem sprzętu do jego realizacji, co wymaga ogromnego wysiłku intelektualnego i ludzkiego, aby tysiące ludzi mogły dostarczyć konsolę z ponad 50 tytułami premierowymi. Nigdy nie straciłem tej dziecięcej ekscytacji, kiedy koduję na nowym zestawie deweloperskim, ani tej samej ekscytacji, kiedy prawdziwa konsola pojawia się w domu i uruchamiasz grę, nad którą pracowałeś po raz pierwszy. Genialny spokojny obraz, który linkowałem, idealnie podsumował kamień milowy związany z premierą dla wszystkich w Hello, którzy ciężko pracowali, aby osiągnąć ten punkt – możemy cicho odetchnąć i z dumą stwierdzić, że nasz mały zespół jest częścią tego.
Martin Griffiths
Martin Griffiths posiadając tak wielkie doświadczenie w świecie tworzenia gier, oraz spędzając aż 8 lat w EA Games, następnie dołączył do firmy Hello Games, będąc odpowiedzialnym za pracę nad silnikiem do gry No Man’s Sky, która jest 56 potwierdzoną i ulepszoną pod konsolę PS5 Pro grą. Zatem obok jego wypowiedzi nie można przejść obojętnie. Jego słowa pełne zachwytu nad nowym sprzętem są dowodem na to, że nadchodząca konsola wywołuje prawdziwe emocje wśród doświadczonych developerów, co dodatkowo napawa społeczność ekscytacją i zwiększa wśród ludzi entuzjazm oraz nadzieję na to, że produkt będzie udany. Miejmy nadzieję na to, że konsola spełni oczekiwania nie tylko twórców, ale także graczy, którzy z niecierpliwością wyczekują nowej i tańszej od komputera alternatywy do ogrywania gier.
Griffiths podkreśla, że nigdy nie stracił dziecięcej ekscytacji, jaką daje praca z nowymi technologiami, co czyni jego opinie wyjątkowo autentycznymi i znaczącymi w kontekście nadchodzącej premiery. Mimo to, brytyjskie studio Hello Games, w którym obecnie pracuje, nie ujawniło jeszcze szczegółów na temat tego, jak dokładnie zamierza wykorzystać zwiększoną moc PS5 Pro. Warto jednak zauważyć, że No Man’s Sky już teraz działa w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę na obecnych konsolach, takich jak PS5 i Xbox Series X. Dlatego logicznym krokiem byłoby zwiększenie wydajności do 4K przy 120 klatkach na sekundę lub wprowadzenie bardziej zaawansowanych ustawień graficznych. Jednym z możliwych ulepszeń mogłoby być dodanie technologii ray tracingu, której wciąż brakuje, nawet w wersji na PC.
Opinia Martina Griffithsa nie budzi zdziwienia, ponieważ jak można wyżej zauważyć, grafika w No Man’s Sky prezentuje się naprawdę niesamowicie. Na przedstawionym zdjęciu z gry można dostrzec niezwykłe szczegóły otoczenia, realistyczne odbicia w wodzie oraz oszałamiające efekty świetlne. Ilość takich wizualnych wrażeń w grach z pewnością zwiększy się na PS5 Pro, gdzie gra może osiągnąć jeszcze lepszą wydajność i wyższą jakość grafiki, potwierdzając wysokie standardy, o których Griffiths wspomina. Więcej zdjęć z gry można znaleźć na przykład na jego profilu X.
Jedna odpowiedź pod “PS5 Pro wymiata — tak twierdzi Developer No Man’s Sky”
[…] Aktualności Hardware […]