...
  • 2025-06-06

AMD kontynuuje ofensywę na rynku technologii upscalingu. Wraz z premierą najnowszych sterowników AMD Software w wersji 25.6.1, firma nie tylko zapewniła obsługę dla swojej nowej karty graficznej Radeon RX 9060 XT, ale przede wszystkim znacząco rozszerzyła listę gier z obsługą rewolucyjnej technologii FSR 4.0. To kolejny, potężny krok w walce o dominację na polu inteligentnego skalowania obrazu w grach.

14 nowych tytułów dołącza do rodziny FSR 4.0

Najnowsza aktualizacja sterowników dodaje pełne wsparcie dla FSR 4.0 w aż czternastu nowych produkcjach. Dzięki temu liczba gier oficjalnie obsługujących tę technologię wzrosła do 57. Jeśli doliczymy do tego 10 kolejnych tytułów, w których implementacja jest już zapowiedziana, otrzymujemy imponującą liczbę 67 gier. To pokazuje sprawne tempo adopcji najnowszej generacji FidelityFX Super Resolution.

Lista gier, które otrzymały wsparcie w sterownikach 25.6.1, prezentuje się następująco:

  • Deadzone: Rogue
  • F1 25
  • Frostpunk 2
  • Legacy: Steel & Sorcery
  • Lords of the Fallen
  • Planetaries
  • QANGA
  • Rem Survival
  • Runescape: Dragonwilds
  • Star Wars Outlaws
  • Steel Seed
  • Stellar Blade
  • Virtua Fighter 5 R.E.V.O
  • Wild Assault
Wsparcie dla FSR 4.0

Co więcej, AMD udostępniło również specjalny sterownik “FSR 4 Preview Driver”, który dodaje wsparcie dla FSR 4.0 w jeszcze większej liczbie gier i pozwala entuzjastom na testowanie tej technologii.

Jakość jest, czas na ilość

Nie da się ukryć, że wsparcie dla FSR 4.0 względem starszych odpowiedników dostarcza fenomenalnych poprawek, oferując ostry i relatywnie czysty obraz przy jednoczesnym sporym wzroście wydajności. Mimo to, w kwestii samej liczby obsługiwanych tytułów, technologia AMD wciąż goni konkurencyjne DLSS od NVIDII.

Co dalej? “Redstone” i PlayStation 5 Pro

AMD nie spoczywa na laurach. Na niedawnych targach Computex firma zapowiedziała “Redstone” – dużą aktualizację dla FSR 4.0, która ma zrewolucjonizować dwa kluczowe aspekty: generowanie klatek oraz ray tracing. Nowa, oparta na uczeniu maszynowym wersja Frame Generation ma zapewnić jeszcze wyższą jakość i płynność, a nowe techniki śledzenia promieni mają być bezpośrednią odpowiedzią na najbardziej zaawansowane rozwiązania konkurencji.

Potwierdzeniem klasy FSR 4.0 jest również ruch ze strony Sony. W marcu firma potwierdziła, że planuje stworzyć własną “reimplementację” technologii na potrzeby konsoli PlayStation 5 Pro, aby w pełni wykorzystać jej dedykowany sprzęt AI do osiągnięcia podobnych, a nawet lepszych rezultatów.

Dynamiczne wsparcie dla FSR 4.0 i ambitne plany na przyszłość jasno pokazują, że AMD jest w samym sercu gamingowej rewolucji, a gracze mogą spodziewać się coraz lepszych doznań wizualnych na szerokiej gamie sprzętu.

Już od najmłodszych lat zacząłem interesować się grami oraz komputerami. Z czasem postanowiłem przeistoczyć to w moje hobby. Idąc tą ścieżką, zacząłem udzielać się na forach i grupach komputerowych. Spowodowało to zwiększenie zakresu produktów, którymi się interesuję, przez co wgłębiłem się również w tematy peryferii komputerowych, działu RTV, telefonów oraz poniekąd AGD.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *