AMD kontynuuje ofensywę na rynku technologii upscalingu. Wraz z premierą najnowszych sterowników AMD Software w wersji 25.6.1, firma nie tylko zapewniła obsługę dla swojej nowej karty graficznej Radeon RX 9060 XT, ale przede wszystkim znacząco rozszerzyła listę gier z obsługą rewolucyjnej technologii FSR 4.0. To kolejny, potężny krok w walce o dominację na polu inteligentnego skalowania obrazu w grach.
14 nowych tytułów dołącza do rodziny FSR 4.0
Najnowsza aktualizacja sterowników dodaje pełne wsparcie dla FSR 4.0 w aż czternastu nowych produkcjach. Dzięki temu liczba gier oficjalnie obsługujących tę technologię wzrosła do 57. Jeśli doliczymy do tego 10 kolejnych tytułów, w których implementacja jest już zapowiedziana, otrzymujemy imponującą liczbę 67 gier. To pokazuje sprawne tempo adopcji najnowszej generacji FidelityFX Super Resolution.
Lista gier, które otrzymały wsparcie w sterownikach 25.6.1, prezentuje się następująco:
- Deadzone: Rogue
- F1 25
- Frostpunk 2
- Legacy: Steel & Sorcery
- Lords of the Fallen
- Planetaries
- QANGA
- Rem Survival
- Runescape: Dragonwilds
- Star Wars Outlaws
- Steel Seed
- Stellar Blade
- Virtua Fighter 5 R.E.V.O
- Wild Assault
Co więcej, AMD udostępniło również specjalny sterownik “FSR 4 Preview Driver”, który dodaje wsparcie dla FSR 4.0 w jeszcze większej liczbie gier i pozwala entuzjastom na testowanie tej technologii.
Jakość jest, czas na ilość
Nie da się ukryć, że wsparcie dla FSR 4.0 względem starszych odpowiedników dostarcza fenomenalnych poprawek, oferując ostry i relatywnie czysty obraz przy jednoczesnym sporym wzroście wydajności. Mimo to, w kwestii samej liczby obsługiwanych tytułów, technologia AMD wciąż goni konkurencyjne DLSS od NVIDII.
Co dalej? “Redstone” i PlayStation 5 Pro
AMD nie spoczywa na laurach. Na niedawnych targach Computex firma zapowiedziała “Redstone” – dużą aktualizację dla FSR 4.0, która ma zrewolucjonizować dwa kluczowe aspekty: generowanie klatek oraz ray tracing. Nowa, oparta na uczeniu maszynowym wersja Frame Generation ma zapewnić jeszcze wyższą jakość i płynność, a nowe techniki śledzenia promieni mają być bezpośrednią odpowiedzią na najbardziej zaawansowane rozwiązania konkurencji.
Potwierdzeniem klasy FSR 4.0 jest również ruch ze strony Sony. W marcu firma potwierdziła, że planuje stworzyć własną “reimplementację” technologii na potrzeby konsoli PlayStation 5 Pro, aby w pełni wykorzystać jej dedykowany sprzęt AI do osiągnięcia podobnych, a nawet lepszych rezultatów.
Dynamiczne wsparcie dla FSR 4.0 i ambitne plany na przyszłość jasno pokazują, że AMD jest w samym sercu gamingowej rewolucji, a gracze mogą spodziewać się coraz lepszych doznań wizualnych na szerokiej gamie sprzętu.
Brak Komentarzy